Balans in je huis en hoofd

Een rommelig huis, een overvolle agenda, een oneindig lange to-do lijst, achterstallige administratie, het gevoel dat er de hele dag een beroep op je wordt gedaan. Veel mensen zullen dit in meer of mindere mate herkennen. Hoeveel last je er van ondervindt is persoonsafhankelijk. Waar de een graag op vele fronten actief is en houdt van een volle agenda, heeft de ander de voorkeur voor meer structuur en ruimte. Voor iedereen is het belangrijk een balans te hebben die bij je past.

balans 1000x333

Als die balans uit evenwicht is kan dit meerdere oorzaken hebben:

Je vervult bijvoorbeeld zoveel rollen dat je de hele dag bezig bent om alle ballen hoog te houden. Je bent moeder, partner, werknemer, huishoudster, vriendin en dochter. Je wil elke rol voor 100% vervullen, echter raakt je energie op…
Ook kan de balans zoek zijn geraakt door een ingrijpende gebeurtenis zoals ziekte, het overlijden van een dierbare, scheiding of de zorg voor een naaste.
Of je bent van nature niet ordelijk ingesteld en je vervalt, ondanks alle goede voornemens om meer orde te scheppen, steeds weer in wanorde en chaos.

Wat de oorzaak ook is, het inschakelen van een professional organizer kan je helpen bij het creëren van overzicht en rust in je huis, je administratie en/of je agenda.
Kies je mij als opruimcoach dan kies je ervoor om samen efficiënt, praktisch en doelgericht aan de slag te gaan.

opgeruimd huis 490x490

Een opgeruimd huis

Je huis ligt vol met spullen, je bent regelmatig wat kwijt, de wasmand puilt uit en je zou nodig eens echt moeten schoonmaken maar dat lukt niet omdat er te veel spullen in de weg liggen. Misschien weet je niet waar je moet beginnen, hoe je het handig aan kan pakken, of zijn er zoveel andere dingen die je aandacht vragen dat je er niet aan toe komt. Ook kan het zijn dat de energie op is om er alleen aan te beginnen.

Samen pakken we het stapsgewijs aan!

Opruimen is keuzes maken. Wat bewaar je en waar berg je het op? Wat mag weg en waar gaat het naar toe? Je blijft altijd de baas over je eigen spullen. Door het stellen van vragen en het geven van advies maak ik het jou makkelijker bewust te kiezen. Uiteraard steken we de handen uit de mouwen. Samen gaan we kast voor kast en ruimte voor ruimte door om de spullen die je wilt bewaren een goede en logische plek te geven. Door deze begeleiding zal je merken dat je vaardiger wordt in opruimen en ordenen.  Het geeft nieuwe energie en misschien krijg je wel zin om zelf verder te gaan.

Resultaat!

Je huis wordt weer een plek waar je graag wilt zijn. Een plek om te ontspannen, waar je je spullen makkelijk op kunt bergen en snel terug kan vinden. Dit komt jezelf en je gezinsleden ten goede.

Een ordelijke administratie

Rondslingerende post en stapels papieren, achterstallige administratie en geen duidelijk systeem voor het opbergen van je post en documenten. Om over je mailbox nog maar niet te spreken.

Samen pakken we het stapsgewijs aan!

Eerst pakken we de achterstallige administratie aan door papieren te verzamelen, te ordenen, te verwerken en zo nodig op te bergen. Hier gaan we systematisch mee aan de slag. Is de achterstallige administratie bijgewerkt dan is het belangrijk dit zo te houden. Ik help je bij het opzetten van een handig systeem dat bij je past zodat je je post voortaan makkelijk en vlot verwerkt en belangrijke papieren ook snel weer terug kan vinden.

Naast het op orde brengen van je administratie kan het ook zijn dat je meer inzicht wil in je financiën. Ik kan je helpen bij het overzichtelijk maken van je inkomsten en uitgaven zodat je beter weet wat je te besteden hebt en je bewuster bent van je uitgavenpatroon. Dit levert vaak een mooie geldbesparing op omdat je onnodige kosten maakt door het gemis aan overzicht.

Resultaat!

Je administratie is overzichtelijk en nieuwe post weet je vlot en geordend te verwerken. Dit geeft rust in je hoofd!

ordelijke administratie 800x800
To do 800x800

Een overzichtelijke agenda

Een drukke agenda, lange to-do lijstjes, een onrustig gevoel door alle taken die nog gedaan moeten worden, moeite met prioriteiten stellen, nee zeggen en grenzen stellen. Merk jij ook dat je wordt opgeslokt door de drukte van de dag en geen tijd hebt voor de dingen die er echt toe doen?

Samen pakken we het stapsgewijs aan!

Door het aanbrengen van dagelijkse routines en het maken van bewuste keuzes bespaar je tijd. Een routine die effectief is werkt niet remmend op creativiteit, maar zorgt er juist voor dat je meer tijd hebt om van dingen te genieten en ook werkelijk wat te doen met je ideeën. In een gezin komt de dagelijkse organisatie vaak op één persoon aan. En hoewel je die rol waarschijnlijk graag vervult, is het goed te bedenken wat je kan delen, delegeren of wellicht kunt negeren zodat alle gezinsleden een rol hebben bij de organisatie van je huishouden. Graag help ik je bij het verkrijgen van meer inzicht en overzicht in je taken. Samen onderzoeken we wat echt belangrijk voor je is. Door het aanbrengen van routines die bij je passen creëer je overzicht en ervaar je rust en controle.

Resultaat!

Je weet je tijd effectief in te delen en hebt ruimte voor de dingen die je echt belangrijk vindt. Het gevoel van stress neemt af en je hebt tijd om dat te doen waar je energie van krijgt!

Wil je samen efficiënt, praktisch, doelgericht en stapsgewijs aan de slag?
Neem vrijblijvend contact op

Maaike Hermans
Faunalaan 64

5831 MB Boxmeer

info@stapsgewijsorganizing.nl

06-40262267

Contactformulier

Graag help ik je verder

Invalid Email
Invalid Number